سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دوچرخه زندگی

ماه مهر؛ ماه مولوی و حافظ

ماه مهر، ماه پاسداشت مهر و محبت و ماه بزرگداشت استادان این مکتب، مولوی و حافظ بود.

 

درس ایشان، سراسر درس ناب مهرورزی ست:

«دراین خاک دراین خاک دراین مزرعه پاک

 

بجز    مهر،    بجز عشق،    دگر    تخم    نکاریم»

*** 

«ما قصه? سکندر و دارا نخوانده‌ایم

 

 از ما بجز حکایت مهر و وفا مپرس»

مُلک و مَلکوت، شیفته سخن آنانند:

«سخنم خورفرشته‌ست من اگرسخن نگویم

 

ملک گرسنه گوید که بگو خمش چرایی»

***

«صبحدم از عرش می آمد خروشی، عقل گفت:

 

قدسیان   گویی     که   شعر حافظ   از   بر میکنند»

چراکه سخنشان، از قرآن نور گرفته است:

«من   بنده?   قرآنم اگر جاندارم

 

من خاک     در    محمد   مختارم»

***

«صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ

 

هرچه کردم همه از    دولت قرآن کردم»


نویسنده: هومان ׀ تاریخ: جمعه 91/7/28 ׀ موضوع: ׀ لینک این پست ׀ نظرات ( )


© All Rights Reserved to 6hooman9.Parsiblog.com \ Theme by:
bahar-20 . com